Importanța regulilor

           

            H. a descoperit biblioteca scolara si, chiar daca acasa nu-i lipseau cartile, in fiecare zi dorea sa mearga la biblioteca pentru a-mprumuta o noua carte. Pentru ca intarzia foarte mult  si noi ne faceam griji, am stabilit impreuna

regula nr.1:poate merge la biblioteca odata pe saptamana, joia-asa a dorit ea- dar sa nu intarzie mai mult de 15-20 minute.

          Cu aceasta ocazie, am stabilit si alte reguli pentru buna noastra functionare:

            Pentru ca timpul pentrecut impreuna nu-i este niciodata suficient, am stabilit

 regula nr.2 :putem petrece timp impreuna chiar si atunci cand eu gatesc sau fac ordine prin casa, daca este de acord sa -mi dea putin ajutor la aceste activitati.(rezultatul-incantare maxima)

            De cate ori doream sa vorbesc la telefon, H. avea ceva foarte important sa-mi spuna si asa a aparut regula nr.3: in loc sa-i cer un time-out, am instituit un time-in .Astfel, cand vreau sa vorbesc la telefon, ii cer H., de exemplu,  sa rezolve un anumit puzzle , sa insire 50 de margele etc.Practic , ne concentram pe ceva pozitiv, astfel incat ea sa nu se simta exclusa.

            H. ii place , atunci cand se joaca sau lucreaza, sa-si intinda pe jos toate materialele.Totul e ok. pana la momentul in care trebuie sa stranga.Pentru a evita discutiile nesfarsite pe aceasta tema, a aparut regula nr.4: setam cronometrul si daca in 15 minute nu-si strange materialele cu care a lucrat, va suporta consecinta -nu are voie la televizor/calculator.

Aceste reguli functioneaza, iar lista ramane deschisa.

